The Effect of Price Perception and Game Features in Online Virtual Game Item Purchase Decisions
نویسندگان
چکیده
This study tries to answer the research objectives, namely find out how influence of Price Perception and Game Features on Online Virtual Item Purchase Decisions. The results hypothesis testing using multiple regression analysis with two independent variables one dependent variable indicate that: proposed H1 states that has no effect Decisions, it can be seen if tcount value is 0.896 or less than ttable (α : 5%, df 37 = 2.026192), in addition, significance 0.376 greater model 0.05. Then rejected, meaning this cannot affect Decision. H2 have an 1.908 smaller (5%, but 0.064 H3 simultaneously Decision Items Game, from table 4.12 Fcount 4.751 Ftable dk numerator 2, denominator 39 -2-1, Ftable: 3.26), besides 0.015 (0.05), concluded accepted, Decisions Items.
منابع مشابه
the survey of the virtual higher education in iran and the ways of its development and improvement
این پژوهش با هدف "بررسی وضعیت موجود آموزش عالی مجازی در ایران و راههای توسعه و ارتقای آن " و با روش توصیفی-تحلیلی و پیمایشی صورت پذیرفته است. بررسی اسنادو مدارک موجود در زمینه آموزش مجازی نشان داد تعداد دانشجویان و مقاطع تحصیلی و رشته محل های دوره های الکترونیکی چندان مطلوب نبوده و از نظر کیفی نیز وضعیت شاخص خدمات آموزشی اساتید و وضعیت شبکه اینترنت در محیط آموزش مجازی نامطلوب است.
Web Service Providers\' Game on Price and Service Level
Response time is one of the critical web service quality dimensions. It refers to how long it takes that a web service responds to request of a user. In order to manage the response time, pricing schemes can work as an efficient access control mechanism. In this paper, we study competition between two providers offering functionally same web services where there is a monopoly service provider...
متن کاملan investigation into the impact of m-game-enhanced blended module of teaching and learning on iranian students english literacy skills and subskills learning
پژوهش حاضر با پیوند رسانه های قدیمی و جدید یاد دهی و یادگیری _طرح داستان و بازی های همراه ــ در یک پو دمان ترکیبی، در صدد قیاس شیوه ی یاد دهی و یادگیری مبتنی بر بازی مهارت های فرعی و اصلی واژگان، خواندن و نوشتار سواد انگلیسی با شیوه های مرسوم آن بود. به این منظور با کاربرد یک طرح سه گانه همراه با الگوی نظام آموزشی (تومی، 2010)، بازی های از پیش ساخته شده و بومی قابل عرضه از طریق ارتباطات سیّار (ب...
the effect of the record infancy in crimilly acts of guilties (in karaj city)
چکیده یکی از مهمترین دغدغه های بزرگ جوامع بشری، از دیر باز تا کنون که ذهن پژوهشگران و متخصصان بهداشت روانی و اجتماعی و دولتها رابه خود مشغول داشته، مسأله ی بزهکاری می باشد. شناخت کامل پدیده ی بزهکاری و بزهکار، علل وعوامل سقوط یک انسان، چگونگی درمان وی و درنهایت پیشگیری ازبزهکاری ودریک کلام سالم سازی یک جامعه، رسالت عظیم، انسانی ومقدسی می باشد که با بررسی شخصیت مجرم یعنی[ انسانی که تحت شرای...
15 صفحه اولAPPLICATION OF GAME THEORY IN DYNAMIC COMPETITIVE PRICING WITH ONE PRICE LEADER AND N DEPENDENT FOLLOWERS
In this research UF cheese pricing is considered and Pegah, Pak, Kaleh, Rouzaneh and Mihan firms’ data, as five main UF cheese competitive firms of Iran in breakfast cheese competitive market, is used. By using these firm’s sales data, production data and price of each ton of UF cheese in nineteen work-periods (each work-period is 6 months), their sales equations are estimated for each work-pe...
متن کاملذخیره در منابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ژورنال
عنوان ژورنال: International journal of multidisciplinary research and analysis
سال: 2021
ISSN: ['2643-9840', '2643-9875']
DOI: https://doi.org/10.47191/ijmra/v4-i6-24